Canyon Ultimate CF SLX 2016

Drukuj

Ultimate CF jest dla niemieckiego Canyona prawdopodobnie najważniejszym modelem w szosowej ofercie. To między innymi dzięki pierwowzorowi tej ramy firma zyskała rozgłos na europejskim rynku. Oto nowa edycja na rok 2016, zmodyfikowana w przemyślany sposób.

Ultimate CF na rynek trafił w roku 2005 i szybko okazał się strzałem niemieckiego producenta w dziesiątkę. Rama świetnie potrafiła połączyć sztywność, wagę oraz niewysoką cenę. Szerszą rozpoznawalność osiągnięto dzięki sponsoringowi zawodowych drużyn i sukcesom ich zawodników, do których zaliczyć można zwycięstwo Cadela Evansa w Mistrzostwach Świata w 2009 roku, czy ubiegłoroczny triumf Nairo Quintany w Giro d'Italia. Po ponad 10 latach obecności na rynku Canyon zaprezentował nową, czwartą generację tego modelu, która w stosunku do poprzednika odznaczać ma się delikatnie mniejszą masą, lepszą aerodynamiką oraz komfortem. Aerodynamika nie była jednak głównym celem, a charakter konstrukcji względem poprzednika został zachowany, więc nowy Ultimate CF odznaczać się będzie przede wszystkim niską masą i wysoką sztywnością - to właśnie te parametry były dla inżynierów priorytetowe podczas projektowania nowej ramy.

 
 

Mimo wszystko producentowi udało się w dość istotny sposób wpłynąć na aerodynamikę. Nowy widelec i główka ramy, rura dolna o profilu w kształcie litery D, ukryty zacisk sztycy, a także nowe stery w połączeniu ze zintegrowanym kokpitem (mostkiem połączonym z kierownicą) pozwoliły na poprawę właściwości całego framesetu o 14% lub też 8%, licząc wyłącznie ramę z widelcem i nie biorąc pod uwagę nowego kokpitu Aerocockpit. Pomimo tych zmian Canyonowi udało się uzyskać lepszy komfort. Na ten parametr wpłynął głównie przeprojektowany węzeł podsiodłowy ze zintegrowanym zaciskiem sztycy, który dzięki niżej umieszczonemu punktowi podparcia pozwolił na większą elastyczność w stosunku do poprzedniego rozwiązania - 15% więcej ruchu w pionie i 37% w poziomie. Producent zadbał także o małe detale w ramie - przykładowo hak tylnej przerzutki odchudzono o 0,5 g i jednocześnie usztywniono go o 25%. Rama schudła przy tym delikatnie, bo o 10 g i ważyć ma w nowej odsłonie około 780 g. Waga widelca to 295 g, natomiast cały frameset ważyć będzie 1130 g.

 
 

Warto nadmienić, że w nowym modelu zmieni się rozmiarówka. W sumie będzie 7 rozmiarów, od 2XS do 2XL. Przykładowo rozmiar M trochę urósł i tym samym stał się idealny dla osób o wzroście 180 cm, które do tej pory znajdowały się między wielkościami M i L. Przedsprzedaż nowego Ultimate CF SLX ruszyć ma zaraz po targach Eurobike pod koniec sierpnia, a ceny podstawowych modeli zaczynać mają się od około 3200 Euro.

Dystrybutor: www.canyon.com