Nowy Trek Stache oraz Fuel EX Jr

Drukuj

Podczas trwającego wydarzenia Sea Otter swój premierowy pokaz miał nowy Stache 29+, czyli maszyna, która wyznaczyć ma standardy w nowej kategorii rowerów górskich - mid-fat. I nie jest to koniec nowości od Treka.

 

Standard mid-fat, czyli średnio grubych rowerów górskich, określanych także jako "plus", powoli zyskuje na popularności, co również zauważył Trek, wprowadzając nowego Stache 29+. Rowery tego typu korzystają z bardzo szerokich opon, jednak nie aż tak szerokich jak w przypadku fat-bikeów - w nowym Stache zastosowane zostały gumy Bontrager Chupacabra w rozmiarze 29 o szerokości 3 cali, które zamontowano do obręczy o szerokości 50 mm. Dla kogo taka hybryda jest przeznaczona? Podobnie jak w przypadku starszego Stache, dla tych którzy szukają maszyny do trailu o dużych możliwościach, jednak cenią prostotę oraz wydajność hardtaili. Koła w rozmiarze plus polepszyć mają właściwości roweru, a przede wszystkim jego trakcję i pewność jazdy. Trek stawia przy tym na bardzo krótkie tylne widełki, co zapewnić ma bardziej żwawą charakterystykę oraz szersze piasty Boost 148 z tyłu i 110 z przodu. Ich zastosowanie umożliwia nie tylko stworzyć koła, które będą sztywniejsze (dzięki szerzej rozstawionym kołnierzom), ale pozwala też uzyskać więcej miejsca na opony oraz skrócić rury łańcuchowe. Stache 29+, dzięki hakom Strangehold, kompatybilny będzie z kołami 29+, a także standardowymi 29 i 27,5".

 
 

Stache 29+ na polskim rynku trafi do sprzedaży w dwóch konfiguracjach na aluminiowej ramie - topowy model 9, wyposażony będzie w napęd SRAM X1 1x11 z widelcem Manitou Magnum Pro. Został on wyceniony na 15999 zł. Stache 7, którego cena wyniesie 10799 zł, otrzymał napęd SRAM GX1 1x11 oraz widelec Manitou Magnum Comp. Do sprzedaży trafi również rama, która kosztować będzie 3599 zł.

 
 

Swoją premierę podczas Sea Otter miał także Fuel EX Jr, czyli full, który od podstaw stworzony został pod kątem dzieci. Rower ten oferować ma wszystkie najlepsze cechy "dorosłego" Fuel EX, jednak dopasowany został do warunków fizycznych dzieci. Znajdziemy tutaj technologię ABP, Full Floater, hydrauliczne hamulce tarczowe oraz specjalnie opracowane zawieszenie od X-Fusion Performance Suspensions. Producent zastosował niższy przekrok ramy, skrócony zasięg oraz 26-calowe koła, które zdaniem producenta w porównaniu do 24-calowych modeli są niejako odpowiednikiem 29era dla dzieci. Rower Fuel EX Jr dostosowany zostały dla dzieci o wzroście od 132 do 152 cm. Model ten otrzymał zawieszenie X-Fusion oraz grupę Shimano Deore i do sprzedaży trafi w cenie 7999 zł.

Dystrybutor: www.trekbikes.com