Zipp 202 i 303 Disc z osiami thru axle

Drukuj

Koła Zipp 202 i 303 pod tarczówki otrzymały nowe piasty, które kompatybilne są ze sztywnymi osiami thru-axle.

 
 

Nowe piasty otrzymały oznaczenie 77/177D i w stosunku do starszej wersji 88/188D zostały całkowicie przekonstruowane. Zmieniła się geometria kołnierzy dostosowanych pod proste szprychy oraz łożyska, które teraz będą fabrycznie wyregulowane i nie będą posiadały możliwości regulacji przez użytkownika. Mają one być przy tym lepiej uszczelnione w stosunku do starszej wersji, co wydłuży ich żywotność. Wymiana end-capów w piastach pozwala na zmianę standardu osi - w przedniej możliwe jest stosowanie standardów 12x100 oraz 15x100 mm, natomiast w tylnej 12x135 oraz 12x142 mm. Koła kompatybilne będą z osprzętem Campagnolo oraz Shimano/SRAM 10 i 11s. W oddzielnej opcji dostępny będzie bębenek SRAM XD. 

 
 

Amerykański producent poprawił nieco zaciski zmieniając kształt dźwigni, który ma być szerszy i bardziej ergonomiczny, co ułatwić ma zmianę kół. Para nowych szybkozamykaczy ważyć ma 88 g. Do sprzedaży z nowym piastami trafią modele 202 Disc i 303 Disc - w przypadku wersji 202 z wyższym profilem obręczy dostępna będzie zarówno wersja pod szytki, jak i klasyczne opony. Nowe 303 Disc trafią do sprzedaży wyłącznie w odmianie pod szytki. Komplet 202 Disc pod opony waży 1530 g, a wersja pod szytki 1395 g. Masa 303 DIsc pod szytki to 1400 g. Wszystkie modele korzystają z obręczy w kształcie Firecrest, które nie zostały poddane jakimkolwiek modyfikacjom w stosunku do starszej wersji kół.  Wysokość obręczy 202 to 32 mm, 303 posiadają obręcz o wysokości 45 mm.

Koła mają mieć nieco obniżoną cenę w stosunku do starszej wersji. Dostępność określona została na kwiecień.

Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl