Nowości PowerTap

Drukuj

PowerTap, amerykański producent systemów mierzących moc kolarzy, zaprezentował parę odświeżonych produktów oraz dwa całkowicie nowe systemy - P1 oraz C1. Pierwszy z nich opiera się o mierniki zamontowane w pedałach, drugi z kolei na zębatkach.

 
 

P1 to nowy system pomiaru mocy oparty o pedały szosowe. Jest to jednoczęściowa konstrukcja, w której każdy z pedałów wyposażony został w osiem tensometrów oraz jeden procesor. Zasilanie odbywa się poprzez baterie AAA, które zdaniem producenta wystarczą na 60 godzin pracy i są łatwiej dostępne od innych rodzajów baterii. Co ciekawe pedały nie wymagają jakiejkolwiek kalibracji po opuszczeniu fabryki, a wbudowane czujniki wychwytują nie tylko kąt pod jakim zostały zainstalowane, ale także długość korb. Pomiar mocy odbywa się oczywiście osobno dla lewej oraz prawej strony. Producent postawił na kompatybilność z systemem bloków Look KeO, gdyż jego zdaniem jest to najczęściej używany w chwili obecnej system.

Komplet pedałów P1 ważyć ma 398 g. Transmisja danych odbywać się będzie za pomocą systemu ANT+ oraz Bluetooth Smart. Dokładność określona została na +/- 1,5%. Niebawem powinniśmy poznać dokładny koszt pedałów, ale póki co według nieoficjalnych informacji ich wartość wyniesie 1,199 euro.

 

C1 to nowe rozwiązanie, które składa się z zębatek oraz miernika zamocowanego między zębatkami i pająkiem korby. Urządzenie kompatybilne jest z korbami o średnicy BDC równej 110 mm, wyposażonymi w 5 śrub mocujących. Wagowo system prezentuje się dosyć dobrze, gdyż do wagi korb dodawać ma około 150 g. Podobnie jak w P1, tak i w C1 dane nadawane będą zarówno poprzez ANT+ oraz Bluetooth Smart. 

Zasilanie C1 odbywa się poprzez baterię CR2032, która wystarczy na około 200 godzin pracy. Dokładność wynieść ma +/- 1,5%. Dostępne będą trzy kombinacje zębatek: 50/36, 52/36 oraz 53/39. Nieoficjalna cena to 699 euro.

 
 
 

Oprócz nowych systemów mierzących moc do sprzedaży trafiła odświeżona piasta PowerTapa - G3 w wersji Disc. Piasta została znacznie odchudzona - o około 150 g i obecnie waży 350 g. Producent poprawił także bębenek i zwiększył rozstaw kołnierzy, co poprawić ma sztywność koła. Nowa wersja G3 Disc kompatybilna będzie zarówno ze standardowymi osiami 135 mm, jak i 142x12 thru-axle. Standardowo piasta dostępna będzie z bębenkiem 11-rzędowym do SRAM/Shimano, ale opcjonalnie nabyć będziemy mogli wersję ze sramowskim bębenkiem XD. Cena? Wstępnie za nową piastę G3 Disc trzeba będzie zapłacić 989 euro, natomiast na polskie ceny musimy jeszcze chwilkę poczekać.

 

Drobny, ale istotny dla wielu użytkowników update wprowadzony został także do komputerka Joule GPS+, który kompatybilny będzie z Bluetooth. W ten sposób zyskujemy możliwość połączenia ze smartfonem wyposażonym w aplikację PowerTap, która pozwoli zgrać i przesłać dane do popularnych stron jak Strava, czy też TrainingPeaks.

Dystrybutor: www.makra-sport.pl