Karbon do DH, czyli Giant Glory Advanced

Drukuj

Zjazdowy Glory w wersji z kołami 27,5" zawitał do oferty Gianta w zeszłym roku modelowym jako wersja aluminiowa. W tym roku modelowym dołącza odmiana z ramą karbonową - Glory Advanced.

Nowy Glory Advanced względem aluminiowej wersji odchudzony został o blisko 250 g w rozmiarze M, co czyni go najlżejszą konstrukcją do zjazdu od Gianta, jaka kiedykolwiek ujrzała światło dzienne. Waga ramy bez tłumika wynieść ma dokładnie 3008 g. Obniżenie wagi względem aluminiowej konstrukcji to nie jedyna zaleta - zwiększyła się także sztywność i zdecydowanie polepszyło się tłumienie drgań. Co warto odnotować, tylny wahacz w obu ramach jest identyczny i powstaje z aluminium, więc różnica wynika jedynie z użycia innego materiału w przednim trójkącie. Glory Advanced powstawać będze w oparciu o zawieszenie Maestro ze skokiem równym 8" (203 mm) i podobnie jak w aluminiowej wersji Glory wykorzystana zostanie dłuższa i niższa geometria ramy. Rura sterowa widelca otrzyma znaną technologię OverDrive i będzie nachylona pod kątem 63 stopni, z kolei widelec charakteryzować będzie się normalną rurą sterową 1-1/8 cala. Zastosowany został także suport Gianta - PowerCore.

 
 

Zalety karbonowego Glory Advanced wychwalał znakomity zjazdowiec Marcelo Guttierez, który stwierdził:

Przejście na koła 27,5" otworzyło przed Glory zupełnie nowe możliwości. Kompozytowa rama jest lekka, sztywna, dobrze tłumi drgania oraz ma perfekcyjną geometrię, która pozwala w pełni wykorzystać ten rozmiar koła. Glory Advanced ma wszystko czego potrzebuję na agresywne trasy, po których się ścigam.

Glory Advanced do sprzedaży trafi w konfiguracji oznaczonej cyfrą 0 oraz 1. Obydwa modele otrzymają widelec RockShox Boxxer Team i tłumik Vivid RC2. Lepsza wersja 0 otrzymała napęd SRAM X01 DH, w 1 znajdziemy SRAM X9.

Dystrybutor: www.giant-bicycles.com/pl-pl