Marin do komunikacji

Drukuj

Kalifornijski Marin posiada w swojej ofercie bardzo rozbudowaną ofertę rowerów typu "commuter". Na rok 2015 producent wprowadził sporo zmian - pojawiły się nowe ramy, odświeżone zostało wyposażenie. Przyjrzyjmy się bliżej najciekawszym modelom.

Trzeba przyznać, że Marin mocno stawia na rynek rowerów komunikacyjnych - bardzo spory w USA oraz niektórych krajach Europy i niestety uboższy w Polsce. Producent w swojej ofercie posiada aż kilkadziesiąt modeli, które podzielone zostały na pięć kategorii, odpowiadających potencjalnemu użyciu rowerów. Znajdziemy więc tutaj uniwersalne, komfortowe propozycje tego typu, bardziej sportowe oraz takie, których użytkowanie możliwe jest także w lekkim terenie - na szutrowych drogach i niezbyt ciężkich leśnych ścieżkach.  W nowym roku modelowym Marin wprowadził nowe ramy oraz specyfikacje, a także zdołał obniżyć ceny wielu modeli.

 
 

W serii Speed Commuter odnajdziemy model Fairfax. Rowery te stworzone zostały do szybkiej jazdy po asfalcie, ale przy wyprostowanej pozycji oraz możliwości montażu błotników oraz sakw. Fairfax występuje w siedmiu wersjach wyposażenia. Topowy model SC6 DLX otrzymał bardzo bogate wyposażenie w postaci 11-biegowego napędu Shimano Alfine, hamulców tarczowych mocowanych w systemie Post Mount. Nowa aluminiowa rama wykonana ze stopu 6061 pozwoliła na uzyskanie niskiej masy równej w tym modelu 12,9 kg. Ta odświeżona konstrukcja dostępna będzie w dwóch wersjach: jako Series 3 znalazła się w modelach od SC3 wzwyż, tańsze modele otrzymały ramę Series 2, w której zabrakło tarczówek. Warto wspomnieć, że obydwie wersje ram otrzymały wewnętrznie poprowadzone pancerze, aczkolwiek w Series 2 zabrakło wewnętrznego prowadzenia linki hamulca tylnego. Na przeciwległym od topowego SC6 DLX biegunie, znajduje się w tej serii SC1, w którym odnajdziemy podstawowy osprzęt, składający się głównie z grupy Shimano Altus. Ceny rowerów z serii Fairfax na rynku amerykańskim wahają się między 499 USD za model SC1, a 2399 USD za wspomniany SC6 DLX.

 
 

Nowa rama zawitała również do rowerów San Rafael z serii Dual Sport. Propozycje te są skierowane do osób, które poszukują rowerów komunikacyjnych posiadających możliwość poruszania się również w nieco cięższym terenie. Rowery te zainspirowane zostały konstrukcjami MTB i posiadają amortyzowany widelec, 29-calowe koła oraz hamulce tarczowe w każdej, za wyjątkiem podstawowej, wersji. Ceny tych rowerów wahają się między 519 USD za podstawowy DS1 oraz 899 za topowy DS4, który złożony został na połączonej grupie Shimano Alivio, Acera oraz Deore. Model DS1 jako jedyny otrzymał tańszą ramę Series 2, ale również w niej odnajdziemy wewnętrznie poprowadzone pancerze.

 
 

Ciekawie prezentują się rowery z serii Urban Bikes. Są to najmocniejsze konstrukcje w całej gamie, skierowane do osób, które potrzebują wytrzymałego sprzętu, bezproblemowo znoszącego ciężkie traktowanie w miejskiej dżungli. W jednym z rowerów zastosowana została stalowa rama, a we wszystkich propozycjach znalazły się szerokie, odporne na przebicia opony. Muirwoods 29er to rower konstrukcyjnie oparty o 29-calowego hardtaila MTB, ze stalową ramą oraz sztywnym widelcem. Pomimo zastosowania tego ciężkiego materiału udało się uzyskać przyzwoitą wagę równą 13,5 kg. Model ten, oparty o osprzęt Shimano Altus/Acera/Alivio kosztuje na rynku amerykańskim 749 USD.

 
 

W Urban Bikes odnajdziemy także rowery o nazwie Lombard, które zbliżone są do konstrukcji przełajowych. Kosztujący 999 USD Lombard w uboższej wersji wyposażony został w osrzpęt Shimano Sora. W droższym, bo kosztującym 1399 USD Lombard Elite odnajdziemy natomiast osprzęt klasy SRAM Apex oraz X7. Obydwa modele powstają na aluminiowych, podwójnie cieniowanych ramach ze stopu 6061, droższy Elite otrzymał jednak karbonowy widelec.

Info: www.marinbikes.com