Cube 2015

Drukuj

Przyszłoroczne nowości w ofercie niemieckiego producenta dotyczą zarówno rowerów szosowych, jak i MTB. Kluczowym punktem zmian jest jednak nowoczesny kompozyt węglowy C68.

C68

Cube jest bardzo dumny ze swojego najnowszego dziecka - zaawansowanego technologicznie kompozytu węglowego C68, w którym zmniejszeniu uległa ilość zastosowanej żywicy, co pozytywnie wpłynęło na właściwości materiału i w konsekwencji całej ramy. Innowacyjność C68 polega na poprawieniu węglowego materiału w taki sposób, że poszczególne włókna są lepiej ułożone, co pozwala uczynić warstwy karbonu bardziej płaskimi, dzięki czemu możliwe jest zastosowanie mniejszej ilości żywicy. Technologia ta nazywa się Spread Tow Technology, a efektem jej zastosowania jest nowy kompozyt, który wyróżnia się większą zawartością karbonowych włókien, a mniejszą żywicy. W dotychczas stosowanym kompozycie karbon stanowił 60% kompozytu, w C68 jest go sporo więcej, bo aż 68%. Co to oznacza? Rama będzie lżejsza i sztywniejsza, a ponadto poprawią się także inne właściwości jak tłumienie drgań. Karbon C68 zawita w przyszłorocznej kolekcji do trzech rowerów - Litening C68, czyli nowej propozycji na szosę oraz fulla Stereo i sztywniaka Elite.

Szosa

 

W kolekcji rowerów szosowych nowością jest Litening C68, najnowsze dzieło niemieckich inżynierów, które nie powinno wstydzić się porównań z nawet najbardziej egzotycznymi ramami. Zastosowany kompozyt C68 pozwolił uzyskać bardzo niską masę ramy wynoszącą, jak określił to Cube, "mniej niż 750g" - ile dokładnie i dla jakiego rozmiaru niestety nie wiadomo. Rama na pewno otrzyma za to stożkowatą rurę sterową widelca 1 1/8" - 1 1/4", wewnętrzne prowadzenie pancerzy oraz sztycę o średnicy 27,2 mm. 

 
 

C68 Litening do sprzedaży trafi w czterech wersjach wyposażenia. Podstawowa konfiguracja otrzymała mechaniczną grupę Shimano Ultegra oraz koła Mavic Cosmic Elite S. W droższych wersjach odnajdziemy osprzęt SRAM Red22, mechaniczną grupę Shimano Dura-Ace oraz jej elektroniczną wersję w najdroższym SLT. Topowa konfiguracja otrzymała ponadto koła Mavic Cosmic Carbone 40 pod opony oraz lekkie komponenty Syntace, dzięki czemu udało się uzyskać masę kompletnego roweru równą 6,4 kg.

 

MTB

 

Karbon C68 odnajdziemy w hardtailu Elite, który zaoferować ma znakomite połączenie niskiej masy oraz bardzo wysokiej sztywności, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego komfortu jazdy. Rama wyposażona została w najnowsze rozwiązania stosowane w tego typu konstrukcjach - stożkowatą rurę sterową, sztywną oś tylną X12, mocowanie hamulca Post Mount na rurze łańcuchowej oraz kompatybilność z systemem Di2. Elite C68 trafi do sprzedaży w czterech wersjach. Podstawowa wersja PRO otrzyma grupę SRAM X01 i widelec RockShox SID RL, dzięki czemu konfiguracja ta waży niewiele, bo 9,8 kg. Topowa odmiana SLT to elektroniczny XTR, widelec RockShox RS-1 oraz karbonowe koła, które pozwoliły uzyskać masę równą jedynie 9,1 kg.

 
 

Grono fulli do trailu spod znaku Stereo zasilił model na kołach 27,5" i ze średnim skokiem równym 140 mm. Producent zdecydował się na użycie długiej i niskiej geometrii, co poprawić ma zwrotność na zjazdach. Rura czołowa posiada przy tym kąt równy 67,5°. Stereo 140 na kołach 27,5" do sprzedaży trafi w wersji aluminiowej oraz karbonowej, jednak nowy kompozyt C68 odnajdziemy wyłącznie w topowej konfiguracji z grupą Shimano XTR Di2 i na karbonowych kołach. Rower ten ważyć ma 10,9 kg.

 
 

W grupie Stereo rowery na kołach 650B o skoku 160 mm oraz 29-ery ze skokiem równym 140 mm występować będą od teraz zarówno w wersji aluminiowej, jak i karbonowej.

Przeznaczony do jeszcze bardziej wymagającej jazdy Fritzz wyposażony będzie od przyszłego roku w skok o wartości aż 180 mm. Podobnie jak w nowym Stereo 140 rama będzie długa i niska z kątem rury czołowej równym 65,5°. Dostępne będą dwie konfiguracje bazujące na ramie aluminiowej. W obu rowerach za tłumienie odpowiadać będzie FOX Float X. Co ciekawe pomimo skoku 180 mm Fritzz zachowa dwa przełożenia z przodu, dzięki czemu ma być wygodny w użyciu także na podjazdach.

 

Akcesoria

 
 

Niemiecki producent nawiązał współpracę z najlepszymi światowymi fabrykami produkującymi akcesoria także dla innych światowych producentów, dzięki czemu oferta marki Cube na rok 2015 rozszerzy się o wysokiej jakości obuwie oraz kaski, które oferowane będą w dużej ilości wersji kolorystycznych. Niemiecki producent przewidział produkty przeznaczone zarówno dal fanów szosy, jak i jazdy MTB. Linia akcesoriów podzielona została na dwie linie: synowane nazwą Cube oraz RFR - Ready For Race.

 
 

Wśród butów odnajdziemy następujące propozycje: Road Pro, MTB Pro, Road CMPT, All Mountain oraz MTB CMPT. Nam do gustu przypadły najwyższe modele - Road Pro oraz MTB Pro. Ten pierwszy przeznaczony jest na szosę i posiada sztywną, wykonaną z wzmocnionych nylonowych włókien podeszwę, zapięcie na dwa rzepy oraz klamrę. Producent obiecuje także wysoki komfort oraz przyzwoitą wagę buta wynoszącą 348 g w rozmiarze 43. Wersja MTB Pro ma bliźniaczą konstrukcję, jednak protektor przeznaczony do jazdy terenowej zwiększył masę buta do 380 g. Obydwa modele występować będą w podobnych wersjach kolorystycznych: białej, czarnej oraz charakterystycznej niebiesko-pomarańczowej.

W ofercie kasków odnajdziemy trzy modele dla dorosłych oraz sporą ilość propozycji przeznaczonych dla młodszych użytkowników rowerów. Na wyróżnienie zasługuje kask AM Race przeznacozny do jazdy MTB. Cube wprowadził do oferty aż osiem ciekawych wersji kolorystycznych tego modelu. Kask ten powstaje w technologii EPS In-Mold i wyposażony został w 17 dużych otworów wentylacyjnych oraz łatwy system dopasowania i możliwość regulacji wysokości. Jego masa to 320 g razem z daszkiem.

 Cube posiada ponadto w swojej ofercie sporą ilość drobniejszych akcesoriów - oświetlenie, liczniki, koszyki na bidon, bagażniki, ochraniacze, pompki, narzędzia, itp.

Dystrybutor: www.skiteam.pl