Fuji Transonic

Drukuj

Transonic to aerodynamiczna rama szosowa, która w gamie Fuji dołączy do bardziej tradycyjnych modeli SST oraz Altamira. Przyjrzyjmy się nowej ramie, z której zalet korzystać będzie jeden z czołowych polskich kolarz - Bartosz Huzarski, zawodnik Net-App Endura.

 

Celem inżynierów Fuji było stworzenie maksymalnie aerodynamicznej ramy, która korzystałaby z dotychczasowego doświadczenia zdobytego na projektowaniu ram czasowych oraz triathlonowych. Efektem ciężkich prac w nowoczesnym tunelu aerodynamicznym A2 jest zmniejszenie oporów powietrza o 121 g, przy kącie natarcia w zakresie 0-20 stopni, w porównaniu do modelu SST oraz 118 g w porównaniu do modelu Altamira. Przekłada się to na oszczędność 65 sekund w porównaniu do modelu SST oraz 55 w porównaniu do Altamiry, przy 40 km trasie pokonanej przez zawodnika generującego stałe 300 W mocy.

 
 

W Transonicu zastosowano wewnętrzne prowadzenie pancerzy, baterię Di2 mocowaną w sztycy, suport PF30 oraz hamulce mocowane w systemie direct-mount. W sprzedaży pojawią się dwie wersje ramy, korzystające z różnych włókien węglowych - lżejsza C10 UHM oraz C5 HM.

 
 

Dostępnych będzie osiem rowerów, skompletowanych na jednej z dwóch wersji ramy. Osprzęt jaki odnajdziemy w rowerach to głównie Shimano, aczkolwiek topowa odmiana SL otrzymała napęd SRAM Red. W rolę kół we wszystkich wersjach wcielone zostały produkty marki Oval, należącej do Fuji. Ceny zaczynają się od 1799 Euro za wersję z Shimano 105.

Dystrybutor: www.advancedsports.eu