Nowe koła od Zipp

Drukuj

Zipp przedstawił dwa nowe produkty: koła 202 pod hamulce tarczowe oraz 404 z nowym kształtem obręczy Firestrike i kilkoma modyfikacjami.

Za główny cel modyfikacji 404-ek inżynierowie z Indianapolis obrali sobie trzy punkty punkty: stabilność jazdy, pokonywanie zakrętów oraz siłę hamowania. Poprawiony kształt obręczy Firecrest wpłynął jedynie na jej szerokość, która będzie teraz zbliżona do szerszej 303 - wysokość pozostała niezmieniona i w dalszym ciągu wyniesie 58 mm. Zmiana ta nie wpłynęła jednak na znaczne zmniejszenie oporów. Większość danych mówi o dokładnie takich samych wartościach, jak w przypadku obręczy Firecrest, minimalne różnice występują jedynie przy wietrze bocznym z niskim kątem natarcia. Szersza obręcz ułatwi za to deformację opony w trakcie pokonywania zakrętu, co wpłynie na zwiększenie przyczepności i lepsze prowadzenie roweru.

 
 

Dużo większe znaczenie zdaniem Zippa ma wprowadzenie nowego wzoru "oczkowania", czy też wgłębień na obręczy, usprawniających odrywanie się powietrza od powierzchni. Nowy wzór ma za zadanie ułatwiać ten proces przy gwałtownych, bocznych podmuchach wiatru. Różnica wynosi 34% i oznaczać będzie zdecydowanie większą stabilność kół. Dodatkowo logo Zipp na obręczach będzie wformowane w obręcz, a nie w postaci naklejki, która zasłaniała sporą powierzchnię i niwelowała zysk z użycia wgłębień.

 
 

Kolejna modyfikacja dotyczy powierzchni do hamowania. Zmienił się skład żywicy w tym miejscu, w której pojawił się węglik krzemu. Ponadto dodane zostały drobne rowki, pomagające odprowadzać wodę. Efekt? Zipp twierdzi, że to najlepiej hamujące karbonowe koło jakie kiedykolwiek powstało. a co więcej, hamowanie w deszczu ma być przynajmniej takie samo jak w klasycznych kołach aluminiowych!

 

404 Firestrike wyposażone zostały w nowe piasty 88/188 v10. Otrzymały one fabrycznie wyregulowane łożyska, a ich korpusy pozbawione zostały części aluminium, co pozwoliło odchudzić je o 20 g. Koła 404 Firestrike występować będą, przynajmniej na razie, jedynie w wersji pod oponę. Komplet ważyć będzie 1620 g, a jego cena na europejskim rynku wyniesie 3200 Euro.

 
 

Oferta amerykańskiego producenta wzbogaciła się ponadto o koła 202 pod oponę i hamulce tarczowe. Para tych kół, wyposażona po 24 sztuki szprych w przednim i tylnym kole ważyć będzie 1530 g. Tylna piasta posiada standardową, szosową szerokość osi równą 135 mm. Wysokość obręczy to 32 mm. Komplet kosztować będzie około 2500 Euro.

Dostępność obu zestawów określona została na lipiec tego roku.

Dystrybutor: www.harfa-harryson.com.pl