Kreidler na polskim rynku

Prezentacja niemieckiej marki Kreidler

Drukuj

Z początkiem marca na polskim rynku rowerowym oficjalnie zadebiutowała niemiecka marka Kreidler. W jej ofercie znajdują się zarówno topowe, karbonowe maszyny MTB, jak i rowery city, cross, trekking czy elektryczne. Co dokładnie oferują sąsiedzi zza zachodniej granicy?

O marce

Kreidler powstał w 1888 roku. 126-letnie doświadczenie firmy mówi samo za siebie. Firma powstała w Kornwestheim, początkowo była znana z motorowerów i motocykli. Jednym z najbardziej popularnych modeli był w latach 70- i 80-tych Kreidler-Florett.

Pod koniec XX wieku marka zdecydowała się na wystartowanie z nową linią produktów – rowerami. W tamtym czasie pomysł był adekwatny do koncepcji tworzenia rowerów wysokiej jakości w nowoczesnej oprawie estetycznej, które w założeniu miały podbić niemiecki rynek rowerowy.

 

 

W odniesieniu sukcesu w branży jednośladów napędzanych pracą ludzkich mięśni z pewnością pomogła Kreidlerowi budowana przez blisko 100 lat wiarygodność. Nowy asortyment został przyjęty i oceniony bardzo dobrze przez rowerzystów. Po dziewięciu latach wznowiono również produkcje motorów, wychodząc z założenia, że doskonałe modele Florett czy Mustang nie powinny zostać zapomniane. 

W roku 2000 produkcja została przeniesiona do nowej nowoczesnej siedziby zlokalizowanej w Oldeburgu w rejonie dolnej Saxonii.

 

 

Obecnie w katalogu Kreidler Polska znajdziemy 70 modeli rowerów z kategorii MTB, city, trekking, cross oraz rowerów elektrycznych.

MTB

Wśród modeli przeznaczonych do cross country najbardziej zwracającym uwagę jest topowy Black Tusk 29èr carbon Team Edition (18 890 zł). Rower został nazwany na cześć grupy zawodowej Black Tusk, której kolarze brali udział w projektowaniu i testowaniu tego modelu. Zbudowany na monolitycznej ramie (włókna 12K) sprzęt wyposażono w wysokiej klasy widelec Magura TS 8 R o wielkości skoku 100mm. Na pokładzie znajdziemy pełną grupą Shimano XTR M986 w wersji dwutarczowej (38/26T i 11/36T). Solidne koła zbudowano na obręczach Syntace W30 MX i piastach Syntace Hitorque MX. Za hamowanie odpowiada topowy model Magura MT8.

 

Zbudowanym na identycznej ramie rowerem jest Black Tusk 29èr carbon Team Replica (9990 zł). Oparto go o osprzęt z niższej półki - Shimano XT oraz koła oparte na obręczach MACH1, 29" Neo Disc i piastach Shimano XT. Hamulce to zestaw Magura MT6, a widelec - Magura TS 6 100mm.

 
 

 

W ofercie niemieckiego producenta znajdziemy także model z pełnym zawieszeniem. Shutter carbon 2.0 (18 890 zł) to najwyższy model fulla, oparty na 29-calowych kołach. Monolityczna rama węglowa została wyposażona w widelec Magura TS8 R 100 mm i tłumik MaguraTS RL. Całość obsługuje osprzęt Shimano XTR 2x10. Koła to model złożony na obręczach MACH1, 29" Neo Disc i piastach Shimano XTR. Hamulce to topowy zestaw Magura MT8.

Niższym odpowiednikiem jest Shutter carbon 1.0 (11 759 zł). Opiera się na identycznej ramie, widelcu i tłumiku co wersja 2.0, ale posiada osprzęt z grupy niżej, czyli Shimano XT 2x10. Hamulce to zestaw Shimano XT BR-M785.

 
 

 

Ze średniej półki warto zwrócić uwagę na Dice SL 1.0 650B (6299 zł). Oparty na aluminiowej ramie Alu super light rower został oparty na widelcu Magura TS 6 100mm oraz mieszance grup osprzętu Shimano Deore/XT.

Dla początkujących dobrym rozwiązaniem może być z kolei model Dice Big 3.0 650B (2299 zł). Materiał ramy to Aluminium 6061 Dice Design. Konstrukcja została oparta o amortyzator Suntour XCT-MLO 100mm, grupę Shimano Acera 3x9 oraz koła na obręczach MACH1, Neo Disc 650B i piastach Alu Parallax.

 

Trekking/Cross

W ofercie modeli przeznaczonych do jazdy po asfalcie i lekkim terenie w celach wycieczkowych, Kreidler również posiada bogatą kolekcję.

 
 

 

Jednym z modeli godnych polecenia może być Raise Plus Nexus (2999 zł). Aluminiowa rama w stonowanej, srebrnej barwie została wyposażona w widelec SR Suntour CR-8V. Za napędzanie roweru odpowiada piasta z wewnętrznym system zmiany biegów - Shimano Nexus 7s. Do roweru dostajemy zamontowane: błotniki, bagażnik, osłonę łańcucha, oświetlenie, podnóżek.

Męskim odpowiednikiem powyższego modelu jest Raise Plus Deore (2999 zł). Zbudowany jest na identycznej ramie i amortyzatorze, ale napędzaniem roweru zajmuje się mieszanka komponentów Shimano Acera/Deore 3x9.

 

 

Modelem dla początkujących miłośników turystyki rowerowej jest Raise RT1 Acera (1549 zł). Aluminiowy model opiera się o osprzęt niskich grup Shimano (3x7) oraz podstawowy model kół na obręczach Airliner 28".

 

Dwa koła na prąd

W ofercie Kreidlera znajdziemy także kilkanaście modeli elektrycznych. Wśród nich modele MTB (full i hardtail), trekkingowe oraz miejskie.

Najwyższym modelem z półki górskiej jest w pełni zawieszony Vitality Las Vegas 2.0 650B (16 761 zł). 22-kilogramowy sprzęt (z baterią) oparto na aluminiowej ramie 6061, widelcu Magura TS 8 R 140mm i damperze Magura TS RC 200x51. Elektryczny napęd obsługuje silnik Bosch Motor z akumulatorem 36 Volt Bosch 250W. Komponenty napędu to grupa Shimano SLX/XT.

 
 

 

W grupie rowerów miejskich wyróżnia się Vitality Pro VP1 Shimano Nexus (6719 zł). Rower oparto na aluminiowej ramie i napędzie z wewnętrznym system zmiany biegów Shimano Nexus 7. Silnik Boscha zasilany jest zdejmowaną baterią 36 V Lithium-Ionen.

Podsumowanie

Kreidler przebojem wchodzi na polski rynek. Za obecność rowerów niemieckiego producenta nad Wisłą odpowiada polska firma Taurus, znana dotychczas głównie z produkcji i dystrybucji boxów i bagażników
dachowych oraz specjalistycznego sprzętu ułatwiającego transport, m.in. uchwytów do przewozu rowerów na dachu samochodu. Wcześniej przedsiębiorstwo z powodzeniem wprowadziło na polski rynek szwedzką markę Thule.

Więcej rowerów i pełną specyfikację modeli Kreidlera znajdziecie w naszym katalog.bikeworld.pl.

Fot.: Kreidler
Dystrybutor: www.kreidler.pl