Wymienna bateria w SRM

Drukuj

SRM przedstawił nową szosową korbę z pomiarem mocy, opartą na modelu FSA K-Force Light BB386 EVO. Najistotniejsza zmiana to, problematyczna dotychczas, bateria.

Wszystkie dostępne systemy pomiaru mocy SRM mają dość problematyczną wadę z punktu widzenia ich użytkowników. Wymiana baterii może odbywać się wyłącznie u producenta. Korbę należy więc zdemontować i wysłać do Niemiec, gdzie producent za odpowiednią opłatą wymieni baterię oraz przetestuje działanie pomiaru mocy. Oczywiście istniały poradniki jak dokonać tego samemu, ale zawsze wiąże się to z ryzykiem uszkodzenia systemu. Producent zdawał sobie sprawę z tego problematycznego rozwiązania i, zapewne także w wyniku coraz mocniej atakującej konkurencji, postanowił udoskonalić tę kwestię.

SRM, przy współpracy z FSA, stworzył nowe korby wyposażone w system UCB - User Changeable Battery, a więc baterię wymienialną przez użytkownika. Korba wyposażona została w dwie standardowe baterie AA, które ukryte zostały w osi. Producent obiecuje szybką i bezproblemową wymianę baterii na nowe, które przedłużą działanie systemu o kolejne 4000 godzin.

 
 

 

W chwili obecnej FSA K-Force Light BB386 EVO będzie jedyną korbą z systemem UCB. Korba dostępna będzie w konfiguracji kompaktowej oraz standardowej z długościami ramion 170, 172,5 oraz 175 mm. Waga wyniesie 784 g z dwoma paluszkami AA włącznie. Cena nowej korby SRM to 2845 USD.

Fot.: SRM